- 22 marca 2019
- Kategoria: Biznes
Coraz więcej słyszy się dzisiaj na temat rynku pracownika, a w wielu branżach jest naprawdę ciężko o solidnego, doświadczonego kandydata. Powodzenie przy prowadzeniu rekrutacji zależy nie tylko od warunków, jakie ma do zaoferowania przedsiębiorca, ale też od treści ogłoszenia o pracę. Należy pamiętać o tym, że tego typu komunikaty stanowią wizytówkę firmy.
Jakie elementy powinna zawierać oferta pracy w Płocku, która jest w stanie wzbudzić zainteresowanie najlepszych kandydatów?
- Po pierwsze, w ogłoszeniu rekrutacyjnym muszą znaleźć się dane o firmie. Dzięki temu przedsiębiorca potwierdza swoją wiarygodność. Warto podkreślić silną pozycję w branży i wspomnieć o największych sukcesach. Nie zaszkodzi napomknąć również o planach dotyczących rozwoju firmy.
- Nie może zabraknąć również opisu stanowiska pracy, czyli zakresu obowiązków. Kandydaci są w stanie wywnioskować na podstawie tej części, jak bardzo ich praca będzie odpowiedzialna, a także czy będzie wymagać kontaktu z klientem.
- Kolejnym, obowiązkowym punktem każdej oferty pracy są wymagania wobec pracownika. Tutaj trzeba dobrze wyselekcjonować informacje, aby pokreślić najistotniejsze umiejętności, ale przy tym nie wystraszyć potencjalnych kandydatów.
- Ogłoszenie rekrutacyjne powinno też zawierać informacje na temat tego, co możemy zaoferować pracownikowi. Nie wszyscy podają przedział wynagrodzenia, gdyż może być ono zależne m.in. od doświadczenia w branży. Z pewnością przyda się jednak wspomnieć o tym, jaką formę zatrudnienia przewidujemy. Warto poinformować również, czy pracownik poza zasadniczą płacą będzie mógł liczyć na dodatki socjalne i premię. Wielu kandydatów interesują możliwości rozwoju, czyli pokrycie kosztów kursów lub studiów.
- Oferty pracy w Płocku muszą zawierać również klauzulę dotyczącą przetwarzania danych osobowych. Warto przypomnieć jej treść w ogłoszeniu.
Lokalni przedsiębiorcy, którym zależy na pozyskiwaniu utalentowanych pracowników, powinni przykładać wagę nie tylko do treści i formy oferty, ale też do miejsca publikacji. Warto stawiać na najbardziej znane portale rekrutacyjne, a także popularne media społecznościowe.