5 elementów atrakcyjnej oferty pracy

Coraz więcej słyszy się dzisiaj na temat rynku pracownika, a w wielu branżach jest naprawdę ciężko o solidnego, doświadczonego kandydata. Powodzenie przy prowadzeniu rekrutacji zależy nie tylko od warunków, jakie ma do zaoferowania przedsiębiorca, ale też od treści ogłoszenia o pracę. Należy pamiętać o tym, że tego typu komunikaty stanowią wizytówkę firmy.

Jakie elementy powinna zawierać oferta pracy w Płocku, która jest w stanie wzbudzić zainteresowanie najlepszych kandydatów?

  1. Po pierwsze, w ogłoszeniu rekrutacyjnym muszą znaleźć się dane o firmie. Dzięki temu przedsiębiorca potwierdza swoją wiarygodność. Warto podkreślić silną pozycję w branży i wspomnieć o największych sukcesach. Nie zaszkodzi napomknąć również o planach dotyczących rozwoju firmy.
  2. Nie może zabraknąć również opisu stanowiska pracy, czyli zakresu obowiązków. Kandydaci są w stanie wywnioskować na podstawie tej części, jak bardzo ich praca będzie odpowiedzialna, a także czy będzie wymagać kontaktu z klientem.
  3. Kolejnym, obowiązkowym punktem każdej oferty pracy są wymagania wobec pracownika. Tutaj trzeba dobrze wyselekcjonować informacje, aby pokreślić najistotniejsze umiejętności, ale przy tym nie wystraszyć potencjalnych kandydatów.
  4. Ogłoszenie rekrutacyjne powinno też zawierać informacje na temat tego, co możemy zaoferować pracownikowi. Nie wszyscy podają przedział wynagrodzenia, gdyż może być ono zależne m.in. od doświadczenia w branży.  Z pewnością przyda się jednak wspomnieć o tym, jaką formę zatrudnienia przewidujemy. Warto poinformować również, czy pracownik poza zasadniczą płacą będzie mógł liczyć na dodatki socjalne i premię. Wielu kandydatów interesują możliwości rozwoju, czyli pokrycie kosztów kursów lub studiów.
  5. Oferty pracy w Płocku muszą zawierać również klauzulę dotyczącą przetwarzania danych osobowych. Warto przypomnieć jej treść w ogłoszeniu.

Lokalni przedsiębiorcy, którym zależy na pozyskiwaniu utalentowanych pracowników, powinni przykładać wagę nie tylko do treści i formy oferty, ale też do miejsca publikacji. Warto stawiać na najbardziej znane portale rekrutacyjne, a także popularne media społecznościowe.



Dodaj komentarz